Zasady obsługi interesantów w Wydziale Spraw Obywatelskich od dnia 31 maja 2021 r.
Bezpośrednia obsługa interesantów: w poniedziałki w godz. 9:00 do 16:00, od wtorku do piątku w godz. 8:00 do 15:00.
W dalszym ciągu przestrzegamy reżimu sanitarnego i dlatego w WSO może przebywać maksymalnie 1 interesant na 1 okienko. Osoby oczekujące na załatwienie sprawy mogą przebywać wyłącznie w holu (są ustawione krzesła).
Działalność gospodarcza.
Wnioski do CEIDG w formie elektronicznej można załatwić za pośrednictwem strony: www.ceidg.gov.pl.
Jeżeli przedsiębiorca nie może dokonać czynności przez internet, może to zrobić osobiście, bez konieczności wcześniejszego umawiania terminu wizyty. Informacje tel. 22 51 22 261.
Wymeldowanie, zameldowanie, wydawanie zaświadczeń.
Wymeldowania i zameldowania można dokonać przez internet.
https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego
https://www.gov.pl/web/gov/wymelduj-sie-z-pobytu-czasowego
https://www.gov.pl/web/gov/zamelduj-sie-na-pobyt-staly-lub-czasowy-dluzszy-niz-3-miesiace
Jeżeli osoba nie może dokonać tych czynności przez internet, może to zrobić osobiście, bez konieczności wcześniejszego umawiania terminu wizyty. Informacje tel. 22 51 22 262, 22 51 22 265.
Dowody osobiste.
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można dokonać przez internet.
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-uszkodzenie-swojego-dowodu-osobistego-uniewaznij-dowod
Załatwianie spraw dotyczących dowodów osobistych odbywa się bez konieczności wcześniejszego umawiania terminu wizyty. Dotyczy to także odbioru dowodów osobistych. Wiadomość SMS o gotowości do odbioru dowodu osobistego wysyłana jest centralnie do wszystkich odbiorców dowodów osobistych w całej Polsce. Po otrzymaniu wiadomości SMS nie ma konieczności kontaktowania się z WSO w celu ustalenia terminu odbioru gotowego dokumentu.
Informacje tel. 22 51 22 265, 22 51 22 261.
Cudzoziemcy (meldunki, nadanie numer PESEL).
W przypadku, gdy sprawy dot. cudzoziemców (numer PESEL, zameldowanie) będą załatwiane przez agencje zatrudnienia lub inne firmy, wtedy należy ustalić termin wizyty (nr tel. 22 51 22 261).
Jeżeli cudzoziemiec będzie załatwiał swoje sprawy samodzielnie, nie ma konieczności wcześniejszego umawiania terminu wizyty. Ale wówczas, należy się liczyć z dłuższym oczekiwaniem na załatwienie sprawy, ponieważ pierwszeństwo w obsłudze mają cudzoziemcy umówieni na termin wizyty.
Cudzoziemcy niezapisani na określony termin, zostaną obsłużeni w miarę możliwości.
Adres e-mail do pracowników WSO: obywatelski@nowydwormaz.pl.