Nowy Dwór Mazowiecki

Treść strony

Programujemy BO na 2017 r.

Więcej czasu na zgłaszanie projektów, dwa rodzaje zadań – to tylko niektóre z proponowanych zmian w regulaminie. Sprawdź szczegóły.

Od 6 do 31 października nowodworzanie mogli zgłaszać swoje pomysły na regulamin drugiej edycji budżetu obywatelskiego. Aktywność wykazały tylko dwie osoby, dlatego o konsultacje postanowiliśmy zwrócić się do tych, którzy znają temat od podszewki, czyli komisji weryfikującej projekty w pierwszej edycji. Spotkanie odbyło się 16 listopada. Udział w nim wzięli: Jacek Gereluk, Jacek Tobijasz, Danuta Wiśniewska, Krystyna Nasiadka, Andrzej Szakuro, Piotr Rogiński i Zenon Klimczewski. Zebrani przeanalizowali kolejno uwagi zgłoszone na facebook.com/obywatelskiNDM oraz zapoznali się z roboczym projektem nowego regulaminu, wnosząc do niego swoje sugestie. W toku dyskusji zebrani nie uznali za zasadne realizowania projektów według liczby głosów  i dzielenia BO na osiedla oraz lata. W to miejsce proponujemy nowość, czyli „małe” i „duże” projekty. Na małe projekty przeznaczone ma zostać 100 000 zł, a wartość pojedynczego „małego” projekty nie mogłaby przekroczyć 20 000 zł. Na „duże” projekty planuje się przeznaczyć 400 000 zł – w tym przypadku kosztorys zadania nie mógłby przekroczyć 200 000 zł (początkowo proponowano 100 000 zł). Komisja wnikliwie przeanalizowała także propozycję zwiększenia liczby osób popierających projekt z 15 na 50. Po przedstawieniu argumentów za i przeciw, rekomenduje ustalenie progu poparcia  na 30 osób, ale ta kwestia zostaje poddana pod dyskusję nowodworzan. Na spotkaniu dyskutowano także o tym, czy na bieżąco aktualizować wyniki głosowania na www.bo.nowydwormaz.pl oraz czy dać Komisji możliwość łączenia podobnych projektów. W obu przypadkach postanowiono pozostać przy dotychczasowej praktyce.

Z prezentacją, na podstawie której pracowała wczoraj Komisja oraz projektem regulaminu drugiej edycji można zapoznać się poniżej. Jeszcze raz zwracamy się z prośbą o uwagi. Czekamy na nie na facebook.com/obywatelskiNDM i pod adresem bo@nowydwormaz.pl do 24 listopada. Upoważnionych do głosowania w tym samym terminie prosimy o udział w sondzie. 

Sonda widoczna na nowydwormaz.pl/obywatelski w prawej bocznej kolumnie.

Kontakt

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Zakroczymska 30 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Tel. (22) 51-22-000, (22) 51-22-222
Fax (22) 51-22-101
sekretariat@nowydwormaz.pl

pracuje w następujących godzinach: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: od godz. 8.00 do 16.00.

Kancelaria Burmistrza oraz Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego pracują w czwartki w godz. 8.00-20.00.

Urząd Stanu Cywilnego w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki w godz. 8:00-15:00.

Wydział Spraw Obywatelskich w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów:

  • poniedziałek: 8:00-16:00
  • wtorek: dzień wewnętrzny
  • środa: 8:00-16:00
  • czwartek: 8:00-20:00
  • piątek: 8:00-16:00

W poniedziałki, środy i piątki ostatni interesant przyjmowany jest o godzinie 15:45.

W czwartki ostatni interesant przyjmowany jest o godzinie 19:45.

[obiekt mapy] Lokalizacja Nowego Dworu Mazowieckiego na mapie