Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu
Dnia 11.07.2017 r. Uchwałą NR 1567/17 Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, zgodnie z umową nr 0602/17/OZ/D z dnia 26.07.2017r. Miasto Nowy Dwór Mazowiecki otrzymało dotację w wysokości 1.553,00 zł. na realizację projektu pn. „usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Nowy Dwór Mazowiecki”.
Wysokość dofinansowania zadania udzielonego w ramach Programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie województwa mazowieckiego wynosi do 85 % kosztu kwalifikowanego brutto.
Całkowity koszt kwalifikowany zadania brutto wynosi 1 827,36 zł. Obecny projekt jest kontynuacją działań rozpoczętych w 2011r. W roku 2016r. chęć udziału w projekcie realizowanym w roku 2017r. zadeklarowało 4 właścicieli budynków pokrytych wyrobami azbestowymi znajdujących się na terenie Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.
Zgodnie z umową zawartą z Przedsiębiorstwem Handlowo – Usługowym Piotr, ul. Warszawska 38 B, 05-084 Leszno w dniach od 1 czerwca 2017r. do 31 lipca 2017r. zostało zdemontowanych zutylizowanych 18 m2 wyrobów azbestowych oraz odebranych i zutylizowanych 450 m2 wyrobów azbestowych. Łącznie na składowisko odpadów niebezpiecznych trafi 7,484 MG azbestu.
Jednocześnie informujemy, że nadal trwa zbieranie wniosków osób deklarujących pozbycie się wyrobów azbestowych z terenu własnych nieruchomości w przyszłym 2018 roku.