Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim: 19 8009 1062 0016 4106 2007 0081 (lub konto indywidualne, jeśli takie zostanie wskazane).
Termin płatności opłaty do 30 dnia każdego miesiąca (luty do 28) w wysokości ustalonej przez Państwa w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
WAŻNE! Opłatę uiszcza się bez wezwania! Na druku wpłaty należy wskazać adres, kwotę oraz nazwisko i imię zgodne ze złożoną deklaracją.
Informujemy, że w dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim ustaliła stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi we wszystkich nieruchomościach zamieszkałych, która wynosi 30,00 zł od osoby miesięcznie. Stawka jest niezmieniona od lutego 2021 roku.
Właściciele nieruchomości zamieszkałych mają obowiązek segregacji odpadów komunalnych.
W dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim przyjęła stawkę podwyższona w kwocie 120 zł od osoby miesięcznie – w przypadku niedopełnia obowiązku segregacji odpadów komunalnych w nieruchomościach zamieszkałych.
Brak przekazywania frakcji papieru, tworzyw sztucznych i metali, szkła, bioodpadów w pojemnikach lub workach z nieruchomości wskazuje, że właściciel nie dopełnił obowiązku segregacji odpadów komunalnych. Stawka podwyższona w takich przepadkach jest określana na podstawie decyzji.
Nieruchomości mieszane to takie, na których w jednej posesji znajduje się część mieszkalna i część usługowa np. blok z lokalami usługowymi, budynek jednorodzinny z lokalem usługowym na parterze lub w obrębie jednego podwórka.
Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z części zamieszkałej, wynosi 30,00 zł od osoby miesięcznie z obowiązkiem segregacji. Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z części niezamieszkałej jest obliczana od pojemnika.
W dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim ustaliła następujące stawki za jednorazowe opróżnienie pojemnika przy zachowaniu obowiązku segregacji odpadów (stawki obowiązują od 01-01-2026 r.):
Stawka podwyższona w przypadku niedopełnia obowiązku segregacji odpadów komunalnych za jednorazowe opróżnienie pojemnika wynosi:
Brak przekazywania frakcji papieru, tworzyw sztucznych i metali, szkła, bioodpadów w pojemnikach lub workach z nieruchomości wskazuje, że właściciel nie dopełnił obowiązku segregacji odpadów komunalnych. Stawka podwyższona w takich przepadkach jest określana na podstawie decyzji.
Nieruchomość w części niezamieszkałej musi być wyposażana w pojemnik/worek na pięć podstawowych frakcji tj. papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów). Wyposażenie nieruchomości w pojemniki/worki leży po stronie właściciela.
Segregacja odpadów na 5 frakcji jest wymogiem ustawowym. Powstawanie odpadów komunalnych jest ściśle związane z przebywaniem na nieruchomości jednej lub większej liczby osób. Obecność pracowników i klientów będzie zawsze powodować powstawanie odpadów komunalnych. Różnić się będzie jedynie ich ilość, jednak nie ma ona wpływu na powstawanie obowiązku uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ale wpływa na wysokość ponoszonej opłaty. Nie ulega wątpliwości, że w lokalach użytkowych, w których stale bytują ludzie (pracownicy i klienci) powstają odpady komunalne. Właściciel nieruchomości powinien dołożyć wszelkich starań, aby złożyć deklarację zgodną ze stanem rzeczywistym.
Nieruchomości niezamieszkałe to takie, na której jest prowadzona tylko działalność gospodarcza (sklepy, punkty usługowe itp.), budynków użyteczności publicznej (szkoły, przedszkola, przychodnie itp.), zakłady, fabryki itp.
W dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim ustaliła następujące stawki za jednorazowe opróżnienie pojemnika przy zachowaniu obowiązku segregacji odpadów (stawki obowiązują od 01-01-2026 r.):
Stawka podwyższona w przypadku niedopełnia obowiązku segregacji odpadów komunalnych za jednorazowe opróżnienie pojemnika wynosi:
Brak przekazywania frakcji papieru, tworzyw sztucznych i metali, szkła, bioodpadów w pojemnikach lub workach z nieruchomości wskazuje, że właściciel nie dopełnił obowiązku segregacji odpadów komunalnych. Stawka podwyższona w takich przepadkach jest określana na podstawie decyzji.
Nieruchomość niezamieszkała musi być wyposażana w pojemnik/worek na pięć podstawowych frakcji tj. papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów). Wyposażenie nieruchomości w pojemniki/worki leży po stronie właściciela.
Segregacja odpadów na 5 frakcji jest wymogiem ustawowym. Powstawanie odpadów komunalnych jest ściśle związane z przebywaniem na nieruchomości jednej lub większej liczby osób. Obecność pracowników i klientów będzie zawsze powodować powstawanie odpadów komunalnych. Różnić się będzie jedynie ich ilość, jednak nie ma ona wpływu na powstawanie obowiązku uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ale wpływa na wysokość ponoszonej opłaty. Nie ulega wątpliwości, że w lokalach użytkowych, w których stale bytują ludzie (pracownicy i klienci) powstają odpady komunalne. Właściciel nieruchomości powinien dołożyć wszelkich starań, aby złożyć deklarację zgodną ze stanem rzeczywistym.
