Zakres usług świadczonych przez gminę Nowy Dwór Mazowiecki
Nieruchomości zamieszkałe lub w części zamieszkałe
Ilość odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości:
- odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów zmieszanych komunalnych i odpadów zbieranych w sposób selektywny (papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bio odpady, popiół), z wyjątkiem odpadów remontowo-budowlanych i rozbiórkowych pochodzących z remontów prowadzonych samodzielnie.
Pojemniki i worki na odpady komunalne
- W ramach opłaty za odbiór odpadów komunalnych Gmina Nowy Dwór Mazowiecki wyposaży nieruchomości jednorodzinne w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych, utrzyma pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz wyposaży nieruchomości w worki służące do selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
- W ramach opłaty za odbiór odpadów komunalnych Gmina Nowy Dwór Mazowiecki wyposaży nieruchomości wielorodzinne w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemników na odpady biodegradowalne i pojemniki „typu dzwon” służące do zbierania odpadów selektywnie, utrzyma pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
Częstotliwość miesięcznego odbioru odpadów komunalnych
- w zabudowie jednorodzinnej:
- odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów – 1 raz na dwa tygodnie,
- odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło) – 2 razy w miesiącu,
- bioodpady (kuchenne odpady ulegające biodegradacji) i (odpady z ogrodów i terenów zielonych) – nie rzadziej niż 2 raz w miesiącu,
- odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – odbiór mobilny 2 razy w roku,
- odpady popiołu – odbiór mobilny 2 razy w miesiącu od września do kwietnia,
- odbiór choinek – 1 raz w roku w miesiącu styczniu,
- odpady wymienione w pkt 1 a-f będą odbierane po wystawieniu przed posesję na chodnik lub pobocze w dniu odbioru odpadów do godziny 7:00 przy czym brak wystawienia odpadów skutkuje brakiem odbioru,
- odpady należy przygotować do odbioru poprzez umieszczenie ich w zawiązanym worku, wielkogabarytowe kartony należy złożyć i związać sznurkiem.
- w zabudowie wielorodzinnej:
- odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów) – co najmniej 2 razy w tygodniu,
- bioodpady (kuchenne odpady ulegające biodegradacji) – po zapełnieniu pojemnika przeznaczonego do zbiórki odpadów biodegradowalnych, nie rzadziej jednak niż 4 razy w miesiącu, a w miesiącach czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień 6 razy w miesiącu,
- odpady wymienione w pkt 2 a-b będą odbierane z altanki śmietnikowej.
- odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło) – po zapełnieniu poszczególnych pojemników recyklingowych przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, nie rzadziej jednak niż 1 raz w tygodniu,
- odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 2 razy w roku, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy ww. częstotliwość okaże się niewystarczająca wówczas odbiór ww. odpadów może odbywać się na zgłoszenie, jednak nie częściej niż raz w miesiącu,
- odbiór choinek – 1 raz w roku w miesiącu styczniu wg harmonogramu,
- odpady wymienione w pkt 2 d-g będą odbierane z miejsca wskazanego przez zarządcę przy czym musi to być miejsce poza altanką śmietnikową, do którego jest swobodny dojazd,
- odpady wymienione w pkt 2 a-e należy przygotować do odbioru poprzez umieszczenie ich w pojemnikach, dopuszcza się pozostawienie przy pojemniku kartonów wielkogabarytowych, ale należy je złożyć i związać sznurkiem.
Uwaga!
Szczegóły odbioru odpadów komunalnych są ustalone w harmonogramach dostępnych w punkcie Harmonogramy odbioru odpadów
Punkt selektywnej zbiórki
W zakres świadczonych usług za opłatę wchodzi również stworzenie przez gminę stacjonarnych i mobilnych punktów selektywnej zbiórki odpadów.
Mobilne punkty selektywnej zbiórki - częstotliwość odbioru odpadów:
- w zabudowie jednorodzinnej:
-
- odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 2 razy w roku,
- odpady popiołu – 2 razy w miesiącu od października do kwietnia.
Odpady będą odbierane po wystawieniu przed posesję na chodnik lub pobocze w dniu odbioru odpadów. Brak wystawienia odpadów skutkuje brakiem odbioru.
- w zabudowie wielorodzinnej:
- bioodpady (odpady z ogrodów i terenów zielonych)– nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu od kwietnia do listopada,
- odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 2 razy w roku, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy ww. częstotliwość okaże się niewystarczająca wówczas odbiór ww. odpadów może odbywać częściej zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Odpady będą odbierane z miejsca wskazanego przez zarządcę. Musi to być miejsce, do którego jest swobodny dojazd.
Uwaga!
Szczegóły odbioru odpadów komunalnych są ustalone w harmonogramach dostępnych w punkcie Harmonogramy odbioru odpadów
Stacjonarne punkty selektywnej zbiórki
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) prowadzi Miejski Serwis Komunalny przy ul. Przytorowej 7 w Nowym Dworze Mazowieckim odbierane będą bezpłatnie odpady komunalne zbierane w sposób selektywny i dostarczone do niego własnym transportem. Odpady komunalny w PSZOK odbierane będą na podstawie okazania dokumentu potwierdzającego uiszczeni opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za bieżący okres rozliczeniowy. Odpady przekazane do PSZOK odbierane będą tyko i wyłącznie do właścicieli nieruchomości zamieszkałych, którzy złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zasady funkcjonowania PSZOK określa Regulamin Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Nowym Dworze Mazowieckim będący załącznikiem do Uchwały XXIV/196/2025 Rady Miejskiej w Nowym Dworze Mazowieckim z dnia 14 października 2025 r.
Uwaga!
W dodatkowych punktach będą odbierane poniższe frakcje odpadów:
- przeterminowane leki – odbierane będą w zorganizowanych przez gminę punktach zbiórki w aptekach oraz w PSZOK.
- używana odzież i tekstylia – odbierana będzie w PSZOK oraz pojemnikach usytuowanych w przestrzeni publicznej – lista pojemników znajduje się w pkt ZASADY SEGREGOWANIA.
Nieruchomości niezamieszkałe lub w części niezamieszkałe
Ilość odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości:
Ilość i odbiór odpadów komunalnych 5 frakcji segregowanych zgodnie ze wskazaną pojemnością i częstotliwością w deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Odbiór odpadów komunalnych powstających z bytności pracowników i klientów (na odbiór odpadów powstających z działalności, produkcji należy mieć odrębną umowę).
Pojemniki i worki na odpady komunalne
Nieruchomość niezamieszkałe i w części niezamieszkałe musi być wyposażana w pojemnik/worek na pięć podstawowych frakcji tj. papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów). Koszt zakupu lub dzierżawy pojemników ponosi właściciel nieruchomości.
W przypadku lokali użytkowych znajdujących się w części niezamieszkanej nieruchomości, należy wyodrębnić pojemniki, których liczba i pojemność zapewni zbieranie całości odpadów komunalnych powstających w tych lokalach. Pojemniki należy oznaczyć, w taki sposób, aby nie budziło wątpliwości, że są przeznaczone dla części niezamieszkanej.
Częstotliwość miesięcznego odbioru odpadów komunalnych
- odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów) – 2 raz w miesiącu,
- odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło) – nie rzadziej niż 1 razy w miesiącu,
- bioodpady (kuchenne odpady ulegające biodegradacji – nie rzadziej niż 2 raz w miesiącu,
Odpady będą odbierane z miejsca wskazanego przez zarządcę. Musi to być miejsce, do którego jest swobodny dojazd.
Uwaga!
Szczegóły odbioru odpadów komunalnych są ustalone w harmonogramach dostępnych w punkcie Harmonogramy odbioru odpadów