Uwaga ważne! Podmioty prowadzące działalność gospodarcza w nieruchomościach niezamieszkałych mają 60 dni na decyzję.
Informuję, że do 17.11.2025 r. podmioty prowadzące działalność gospodarczą w nieruchomościach niezamieszkałych (zakłady, fabryki, instytucje, itp.) muszą podjąć decyzję w sprawie nieprzystąpienia do tworzonego przez gminę od 1 stycznia 2026 r. systemu odbioru odpadów komunalnych.
W celu skutecznej rezygnacji z usług proponowanych przez gminę, należy w Urzędzie Miejskim złożyć pisemne oświadczenie wraz z kopią aktualnej umowy odbioru odpadów komunalnych, z której wynika realizacja obowiązku segregacji odpadów na 5 frakcji: papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane pozostałe po segregacji odpadów. Segregacja odpadw na 5 frakcji jest wymogiem ustawowym.
Po wyznaczonym terminie tj. od dnia 18.11.2025 r. podmioty prowadzące działalność gospodarczą w nieruchomościach niezamieszkałych, które nie złożyły skutecznego oświadczenia rezygnacji, muszą przystąpić do gminnego systemu odbioru odpadów komunalnych.
Wzór oświadczenia poniżej.
Podstawa prawna:
Art. 6c ust. 3a, 3b, 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2025 r. poz. 733)
Uchwała nr XXIII/171/2025 Rady Miejskiej W Nowym Dworze Mazowieckim z dnia 09-09-2025r.w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Woj. Maz. z dnia 18-09-2025 r poz 8053).
Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2021 r. poz. 906)
Metryka
- Autor Marta Sotowicz Wydział Gospodarki Komunalnej
- Data 2025-09-19
Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy
Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2025 r., poz. 733) - dalej jako u.c.p.g., Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości nie zamieszkałych, położonych na terenie Miasta Nowy Dwór Mazowiecki na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
Na mocy art. 6c ust. 2 u.c.p.g., Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim przyjęła w dniu 9 września 2025 r. uchwałę nr XXIII171/2025 w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. W myśl § 1 ww. uchwały, gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi objęto wszystkie nieruchomości nie zamieszkałe, zlokalizowane na terenie Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.
Metryka
- Autor Sebastian Sosiński Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki
- Data 2025-09-09