Nowy Dwór Mazowiecki

Treść strony

Opłata za odpady komunalne i numer konta

Numer konta do wnoszenia opłaty za odpady komunalne:

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim: 19 8009 1062 0016 4106 2007 0081 (lub konto indywidualne, jeśli takie zostanie wskazane).

Termin płatności opłaty do 30 dnia każdego miesiąca (luty do 28) w wysokości ustalonej przez Państwa w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

WAŻNE! Opłatę uiszcza się bez wezwania! Na druku wpłaty należy wskazać adres, kwotę oraz nazwisko i imię zgodne ze złożoną deklaracją.

Obowiązująca stawka opłaty za odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych

Informujemy, że w dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim ustaliła stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi we wszystkich nieruchomościach zamieszkałych, która wynosi 30,00 zł od osoby miesięcznie. Stawka jest niezmieniona od lutego 2021 roku.

Właściciele nieruchomości zamieszkałych mają obowiązek segregacji odpadów komunalnych.

W dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim przyjęła stawkę podwyższona w kwocie 120 zł od osoby miesięcznie – w przypadku niedopełnia obowiązku segregacji odpadów komunalnych w nieruchomościach zamieszkałych.

Brak przekazywania frakcji papieru, tworzyw sztucznych i metali, szkła, bioodpadów w pojemnikach lub workach z nieruchomości wskazuje, że właściciel nie dopełnił obowiązku segregacji odpadów komunalnych. Stawka podwyższona w takich przepadkach jest określana na podstawie decyzji.

Obowiązująca stawka opłaty za odpady komunalne z nieruchomości mieszanych

Nieruchomości mieszane to takie, na których w jednej posesji znajduje się część mieszkalna i część usługowa np. blok z lokalami usługowymi, budynek jednorodzinny z lokalem usługowym na parterze lub w obrębie jednego podwórka.

Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z części zamieszkałej, wynosi 30,00 zł od osoby miesięcznie z obowiązkiem segregacji. Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z części niezamieszkałej jest obliczana od pojemnika.

W dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim ustaliła następujące stawki za jednorazowe opróżnienie pojemnika przy zachowaniu obowiązku segregacji odpadów (stawki obowiązują od 01-01-2026 r.):

  1. pojemnik 120 l - w wysokości 40,00 zł,
  2. pojemnik 240 l – w wysokości 80,00 zł,
  3. pojemnik 360 l – w wysokości 120,00 zł,
  4. pojemnik 1100 l – w wysokości 366,67 zł,
  5. pojemnik 7 000 l – w wysokości 2 333,33 zł,
  6. worek 120 l – w wysokości 40,00 zł.

Stawka podwyższona w przypadku niedopełnia obowiązku segregacji odpadów komunalnych za jednorazowe opróżnienie pojemnika wynosi:

  1. pojemnik 120 l - w wysokości 160,00 zł,
  2. pojemnik 240 l – w wysokości 320,00 zł,
  3. pojemnik 360 l – w wysokości 480,00 zł,
  4. pojemnik 1100 l – w wysokości 1466,67 zł,
  5. pojemnik 7 000 l – w wysokości 9333,33 zł,
  6. worek 120 l – w wysokości 160,00 zł.

Brak przekazywania frakcji papieru, tworzyw sztucznych i metali, szkła, bioodpadów w pojemnikach lub workach z nieruchomości wskazuje, że właściciel nie dopełnił obowiązku segregacji odpadów komunalnych. Stawka podwyższona w takich przepadkach jest określana na podstawie decyzji.

Nieruchomość w części niezamieszkałej musi być wyposażana w pojemnik/worek na pięć podstawowych frakcji tj. papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów). Wyposażenie nieruchomości w pojemniki/worki leży po stronie właściciela.

Ważne

Segregacja odpadów na 5 frakcji jest wymogiem ustawowym. Powstawanie odpadów komunalnych jest ściśle związane z przebywaniem na nieruchomości jednej lub większej liczby osób. Obecność pracowników i klientów będzie zawsze powodować powstawanie odpadów komunalnych. Różnić się będzie jedynie ich ilość, jednak nie ma ona wpływu na powstawanie obowiązku uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ale wpływa na wysokość ponoszonej opłaty. Nie ulega wątpliwości, że w lokalach użytkowych, w których stale bytują ludzie (pracownicy i klienci) powstają odpady komunalne. Właściciel nieruchomości powinien dołożyć wszelkich starań, aby złożyć deklarację zgodną ze stanem rzeczywistym.

Obowiązująca stawka opłaty za odpady komunalne z nieruchomości niezamieszkałych

Nieruchomości niezamieszkałe to takie, na której jest prowadzona tylko działalność gospodarcza (sklepy, punkty usługowe itp.), budynków użyteczności publicznej (szkoły, przedszkola, przychodnie itp.), zakłady, fabryki itp.

W dniu 9 września 2025 r. Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim ustaliła następujące stawki za jednorazowe opróżnienie pojemnika przy zachowaniu obowiązku segregacji odpadów (stawki obowiązują od 01-01-2026 r.):

  1. pojemnik 120 l - w wysokości 40,00 zł,
  2. pojemnik 240 l – w wysokości 80,00 zł,
  3. pojemnik 360 l – w wysokości 120,00 zł,
  4. pojemnik 1100 l – w wysokości 366,67 zł,
  5. pojemnik 7 000 l – w wysokości 2 333,33 zł,
  6. worek 120 l – w wysokości 40,00 zł.

Stawka podwyższona w przypadku niedopełnia obowiązku segregacji odpadów komunalnych za jednorazowe opróżnienie pojemnika wynosi:

  1. pojemnik 120 l - w wysokości 160,00 zł,
  2. pojemnik 240 l – w wysokości 320,00 zł,
  3. pojemnik 360 l – w wysokości 480,00 zł,
  4. pojemnik 1100 l – w wysokości 1466,67 zł,
  5. pojemnik 7 000 l – w wysokości 9333,33 zł,
  6. worek 120 l – w wysokości 160,00 zł.

Brak przekazywania frakcji papieru, tworzyw sztucznych i metali, szkła, bioodpadów w pojemnikach lub workach z nieruchomości wskazuje, że właściciel nie dopełnił obowiązku segregacji odpadów komunalnych. Stawka podwyższona w takich przepadkach jest określana na podstawie decyzji.

Nieruchomość niezamieszkała musi być wyposażana w pojemnik/worek na pięć podstawowych frakcji tj. papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady oraz odpady zmieszane (pozostałe po segregacji odpadów). Wyposażenie nieruchomości w pojemniki/worki leży po stronie właściciela.

Ważne

Segregacja odpadów na 5 frakcji jest wymogiem ustawowym. Powstawanie odpadów komunalnych jest ściśle związane z przebywaniem na nieruchomości jednej lub większej liczby osób. Obecność pracowników i klientów będzie zawsze powodować powstawanie odpadów komunalnych. Różnić się będzie jedynie ich ilość, jednak nie ma ona wpływu na powstawanie obowiązku uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ale wpływa na wysokość ponoszonej opłaty. Nie ulega wątpliwości, że w lokalach użytkowych, w których stale bytują ludzie (pracownicy i klienci) powstają odpady komunalne. Właściciel nieruchomości powinien dołożyć wszelkich starań, aby złożyć deklarację zgodną ze stanem rzeczywistym.

drukuj (Opłata za odpady komunalne i numer konta)

Kontakt

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Zakroczymska 30, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Tel. (22) 51-22-000, (22) 51-22-222
Fax (22) 51-22-101
e-mail: sekretariat@nowydwormaz.pl

Adres do e-doręczeń: AE:PL-37560-12962-ETDDE-16

Urząd Miejski otwarty jest od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00.

  • Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów codziennie do godz. 15:00.
  • Wydział Organizacji Urzędu - Sekretariat oraz Wydział Spraw Obywatelskich pracują w czwartki do godz. 20.00.
  • Wtorek jest dniem wewnętrznym w Wydziale Spraw Obywatelskich – interesanci nie są wtedy obsługiwani.
[obiekt mapy] Lokalizacja Nowego Dworu Mazowieckiego na mapie