Szanowni Mieszkańcy,
Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych, które umożliwiają Państwu wyrażenie opinii na temat ważnych spraw dla naszego Miasta. Zasady i tryb ich przeprowadzania określa uchwała Rady Miejskiej.
Kto może wziąć udział? W konsultacjach mogą uczestniczyć wszyscy mieszkańcy Nowego Dworu Mazowieckiego.
Jak prowadzimy konsultacje? Konsultacje odbywają się na wczesnym etapie prac nad zagadnieniem, z zapewnieniem rzetelności informacji i w sposób stwarzający warunki do powszechnego uczestnictwa. Mogą być inicjowane, gdy wymagają tego przepisy ustaw lub w innych sprawach należących do zakresu działania Miasta, z inicjatywy Burmistrza, Rady Miejskiej, Rady Seniorów, Młodzieżowej Rady Miejskiej, grupy co najmniej 100 mieszkańców posiadających czynne prawo wyborcze, lub Zarządu Osiedla.
Formy konsultacji: Konsultacje przeprowadzane są w co najmniej dwóch formach, takich jak: protokołowane otwarte spotkania, pisemne (w tym elektroniczne) zbieranie uwag, zbieranie uwag w punkcie konsultacyjnym czy warsztaty projektowe czy ankiety.
Przebieg konsultacji: Konsultacje rozpoczynają się z chwilą opublikowania Zarządzenia Burmistrza, które określa przedmiot, formę, termin i czas trwania konsultacji. Trwają co najmniej 21 dni kalendarzowych.
Raport z konsultacji: Po zakończeniu konsultacji Burmistrz Miasta Nowy Dwór Mazowiecki sporządza raport z ich przebiegu. Raport ten zawiera informacje o działaniach podjętych w ramach konsultacji, zebranych opiniach mieszkańców oraz sposobie ustosunkowania się do nich przez Burmistrza. Raport jest podawany do publicznej wiadomości w ciągu 60 dni kalendarzowych od zakończenia zbierania uwag, Znajdziecie go Państwo na stronie internetowej Urzędu Miejskiego oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego.
Zachęcamy do aktywnego uczestnictwa w sprawach ważnych dla naszego Miasta!