Pamiętaj o podatkach!
Wydział Finansowy Urzędu Miejskiego przypomina wszystkim podatnikom podatku od nieruchomości, leśnego, rolnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, iż w dniu 15 listopada 2012 r. mija termin zapłaty czwartej raty tych podatków. Należność można uregulować bez dodatkowych opłat w placówkach Mazowieckiego Banku Spółdzielczego Łomianki na terenie miasta Nowy Dwór Mazowiecki, na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego:
numer 35 8009 1062 0016 4119 2007 0001.
Ponadto przypominamy wszystkim Państwu, o obowiązku zgłaszania do opodatkowania nabytych nieruchomości. Obowiązek ten wynika z przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, w myśl których zgodnie z art. 6 ust.6 cytowanej ustawy, osoby fizyczne mają obowiązek złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od wystąpienia okoliczności powodujących powstanie obowiązku podatkowego. Taką okolicznością powodującą powstanie obowiązku podatkowego będzie np. nabycie na własność lokalu mieszkalnego od Spółdzielni Mieszkaniowej, Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, gminy lub developera, czy zakup działki, również dzierżawa nieruchomości od gminy. W przypadku nie wykonania tego obowiązku przez nabywcę nieruchomości, Urząd wzywa do uzupełnienia tego braku, wszczyna postępowanie podatkowe w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości i dokonuje opodatkowania nabytej nieruchomości. Przy czym organ podatkowy ma prawo zgodnie z art. 68 i art. 21 ustawy Ordynacja podatkowa naliczyć podatek do 5 lat wstecz.
Wzory deklaracji na podatek oraz stawki podatku umieszczone są na naszej stronie http://bip.nowydwormaz.pl.
Wszelkich informacji i wyjaśnień na ten temat udzielą Państwu pracownicy Wydziału Finansowego w godzinach pracy Urzędu, pokój 207, 208, dostępni pod numerami telefonów:(22) 51 22 126, (22) 51 22 127, (22) 51 22 128.
(-) Lidia Bisialska
Naczelnik Wydziału Finansowego