Nowy Dwór Mazowiecki

Treść strony

Startuje Nowodworska Karta Mieszkańca!

18 marca rusza Nowodworska Karta Mieszkańca. To program, który przyniesie korzyści dla mieszkańców Nowego Dworu Mazowieckiego rozliczających tu podatki. Posiadacze Karty będą mogli korzystać z szeregu ulg i preferencji zapisanych w programie. Wnioski o wydanie Karty można składać poprzez stronę karta.nowydwormaz.pl lub dedykowaną do tego aplikację. 

Cel przedsięwzięcia jest jasny.

W tej chwili, wszyscy mieszkańcy miasta w równym stopniu korzystają z usług komunalnych i infrastruktury miejskiej i tak samo za nie płacą.

Wprowadzenie Nowodworskiej Karty Mieszkańca spowoduje, że ci którzy dokładają się do rozwoju miasta, poprzez płacenie tu podatków, będą korzystali z systemu preferencji i ulg jaki będzie oferował program. Chcemy w ten sposób ich wyróżnić i docenić wkład jaki wnoszą w polepszanie warunków życia w naszym mieście – mówi o Karcie Burmistrz Jacek Kowalski.

Program ma również na celu podniesienie świadomości społecznej i identyfikacji z miejscem, w którym żyjemy. W konsekwencji, dla nowych mieszkańców mamy szansę poprawienia jakości oferowanych usług, wzbogacenia ich zakresu i zwiększenia dostępności  - dodaje włodarz.  

Na razie posiadacze Karty będą mogli skorzystać ze zniżek, ulg, preferencji i uprawnień oferowanych przez Miasto Nowy Dwór Mazowiecki. W kolejnym kroku do udziału w programie i zostaną zaproszeni partnerzy prywatni np. sklepy, punkty usługowe i gastronomiczne itp.

Kto może otrzymać Kartę Mieszkańca?

Aby móc korzystać z programu trzeba spełnić określone warunki. Pierwszym jest płacenie tu podatków (konieczne będzie udokumentowanie tego faktu red.) i zarejestrowanie się w systemie.

Wniosek o wydanie Karty może złożyć każda osoba, która rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Nowym Dworze Mazowieckim i zadeklarowała w zeznaniu podatkowym Nowy Dwór Mazowiecki jako miejsce zamieszkania. Uprawnione do otrzymania Karty są także dzieci, nie dłużej jednak niż do ukończenia przez nie 25 roku życia. Dzieci do ukończenia 13 roku życia będą korzystały z ulg i zniżek przypisanych do konta rodzica. Potem będą mogły posiadać własną kartę.

Rejestracja w systemie - konieczny e-mail!

Dla programu została stworzona specjalna strona internetowa karta.nowydwormaz.pl oraz aplikacje na systemy Android i iOS i telefony marki Huawei. Tam właśnie można się zarejestrować zakładając konto, a po jego utworzeniu zawnioskować o Nowodworską Kartę Mieszkańca. Aby to zrobić konieczne jest dysponowanie aktywnym kontem poczty elektronicznej. Tam bowiem zostanie przesłane potwierdzenie założenia konta w systemie Nowodworskiej Karty Mieszkańca oraz potwierdzenie złożenia wniosku o kartę, a także informacja o tym, że wniosek został zaakceptowany.

Krok po kroku!

Aby otrzymać Nowodworską Kartę Mieszkańca najpierw należy utworzyć konto w systemie. (fot 1 utworzenie konta). Następnie, również online, należy wypełnić wniosek o wydanie karty (fot 2 złożyłeś wniosek). Karta będzie aktywna po pozytywnej weryfikacji wniosku, która nastąpi w ciągu max. 10 dni roboczych. Informacja o aktywacji karty zostanie przesłana na podany adres e-mail (fot 3 wniosek zaakceptowany).

Niezbędne dokumenty

Do złożenia wniosku o wydanie karty należy przygotować: aktualną fotografię każdej z osób, której dotyczy wniosek oraz  pierwszą stronę rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych PIT wraz z potwierdzeniem jego złożenia do Urzędu Skarbowego w Nowym Dworze Mazowieckim (pieczątką wpływu) lub Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO), w której jako miejsce zamieszkania wskazano miasto Nowy Dwór Mazowiecki.

Dla emerytów dopuszcza się przedłożenie PIT-u 40A, a w przypadku osób pełnoletnich do 26 roku życia osiągających przychód do 85 528 zł dopuszcza się PIT 11.

W przypadku wniosków składanych między 1 stycznia, a 30 kwietnia można dołączyć pierwszą stronę rozliczenia PIT za rok poprzedzający.

Karta w wersji elektronicznej generowana jest po zalogowaniu do aplikacji Nowodworska Karta Mieszkańca. Będzie aktywna dopiero po weryfikacji wniosku w systemie.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach wniosek o wydanie Karty będzie można złożyć w autoryzowanych punktach. Są to: Urząd Miejski oraz Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna wraz z filiami. Tam jednak należy liczyć się z koniecznością oczekiwania na przyjęcie i akceptację wniosku.

Dlatego najlepiej, najwygodniej i najszybciej jest zrobić to samemu poprzez dedykowaną do tego aplikację pn. Nowodworska Karta Mieszkańca.

Wnioski o wydanie Karty można składać już, natomiast oferta partnerów będzie aktywna od maja 2024 r.

Pełny regulamin programu Nowodworska Karta Mieszkańca dostępny jest na stronie: karta.nowydwormaz.pl.

  • autor: Tekst i Foto red.
wyświetl galerię w Cooliris
  • Na górze czerwony pasek z logo promocyjnym miasta nowy Dwór mazowiecki. Poniżej - Twoje konto w systemie Karta Mieszkańca...
  • Na górze czerwony pasek z logo promocyjnym miasta nowy Dwór mazowiecki. Poniżej - Złożyłeś wniosek o Karta Mieszkańca 2024...
  • Na górze czerwony pasek z logo promocyjnym miasta nowy Dwór mazowiecki. Poniżej - Wniosek o Karta Mieszkańca 2024 dla...

« wstecz

Kontakt

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Zakroczymska 30 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Tel. (22) 51-22-000, (22) 51-22-222
Fax (22) 51-22-101
sekretariat@nowydwormaz.pl

Pracuje w następujących godzinach: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: od godz. 8.00 do 16.00.

Urząd Stanu Cywilnego w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki w godz. 8:00-15:00.

Wydział Spraw Obywatelskich w Nowym Dworze Mazowieckim przyjmuje interesantów: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki w godz. 8:00-15:00.

[obiekt mapy] Lokalizacja Nowego Dworu Mazowieckiego na mapie