Noworoczne spotkania KM z dziennikarzami
Dwukrotnie, 30 i 31 stycznia w siedzibie Kolei Mazowieckich odbyły się noworoczne spotkania informacyjne spółki z lokalnymi mediami. Przedstawiciele spółki rozmawiali z dziennikarzami o planach na przyszłość, ale nie był to jedyny powód zaproszenia przedstawicieli prasy: – W tym roku mija 10 lat od powołania spółki – mówił podczas spotkania Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM. Spółka miała zatem okazję pochwalić się sukcesami z pierwszej dekady swojej działalności.
Na spotkania przybyli przedstawiciele lokalnej telewizji, prasy i portali internetowych. Ze strony Kolei Mazowieckich obecni byli prezes Dariusz Grajda, Robert Stępień, dyrektor Biura Handlowego oraz Piotr Kozłowski, naczelnik Wydziału Planowania Przewozów.
Przedstawiciele mediów podczas spotkań mieli okazję zapoznać się z bliższymi i dalszymi planami KM. Planowane działania dotyczą zarówno zakupu i modernizacji taboru, jak i oferty przewozowej i usługowej. – Chcemy dalej inwestować – zapewniał dziennikarzy Dariusz Grajda. – Pomogą nam w tym środki pozyskane z emisji obligacji, a także fundusze, jakie zdobywamy w ramach konkursów o unijne dofinansowanie – dodał. W styczniu tego roku spółka otrzymała dofinansowanie z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” w kwocie ponad 116 mln zł na modernizację starszych jednostek, a w trakcie realizacji są przetargi na zakup 24 elektrycznych zespołów trakcyjnych (22 wagonów piętrowych, 2 wagonów sterowniczych i 2 lokomotyw do składów w systemie push-pull) oraz na modernizację łącznie 76 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57.
W najbliższym czasie zmiany nastąpić mają także w ofercie sprzedażowej. – Dziś najpopularniejsze są jeszcze kasy stacjonarne, ale konsekwentnie wprowadzamy nowe kanały sprzedaży takie, jak biletomaty czy usługa kupowania biletów przez komórkę – tłumaczył członek zarządu. Spółka ogłosiła przetarg na prowadzenie transakcji bezgotówkowych w kasach stacjonarnych. Nie tylko biletomaty, ale i kasy będą przyjmowały karty płatnicze. Jak podkreślił Dariusz Grajda, w przyszłości spółka planuje także wprowadzenie możliwości płacenia kartą również u kierowników pociągu.
Wśród przybyłych na spotkania przedstawicieli mediów byli także mieszkańcy podwarszawskich miejscowości i lokalni działacze społeczni, którzy skorzystali z okazji do przedstawienia własnych pomysłów. Obok propozycji ulepszenia rozwiązań komunikacyjnych pojawiła się także np. nowa inicjatywa programu aktywizacji zawodowej młodzieży i zachęcenia młodych ludzi do związania swojego życia zawodowego z koleją. – Przedstawione uwagi i propozycje są dla nas bardzo cenne i na pewno je przeanalizujemy – podsumował Dariusz Grajda.
Podczas spotkań dziennikarze obejrzeli filmy promocyjno-informacyjne, dotyczące działalności i wyników spółki. Wyniki przewozowe spółki są najlepszym przykładem efektów, jakie przyniosły poniesione inwestycje i wprowadzone usługi: w ciągu ponad 9 lat wykonywania przewozów liczba pasażerów wzrosła z 40 do blisko 62,5 mln rocznie. Dziś spółka prowadzi działalność przewozową na 15 liniach kolejowych. W ciągu doby Koleje Mazowieckie uruchamiają średnio 800 pociągów, w których podróżuje ponad 200 000 osób. Te wyniki czynią Koleje Mazowieckie drugim przewoźnikiem pasażerskim w kraju, obsługują ponad 23% rynku.
Metryka
- AutorDonata Nowakowska