Pokonujemy bariery komunikacyjne osób niesłyszących
Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim wychodzi naprzeciw osobom niedosłyszącym lub całkowicie niesłyszącym. Od października mogą załatwiać swoje sprawy w urzędzie bez pomocy osób trzecich.
Od 1 października 2014 r. została uruchomiona usługa, dzięki której osoby z tymi dysfunkcjami będą mogły bez problemu załatwić swoje sprawy w tut. Urzędzie, bez udziału osób trzecich. Dotychczas, załatwianie spraw wymagało obecności osoby, która pomagała osobie niesłyszącej lub słabo słyszącej w komunikowaniu się z Urzędnikiem.
Teraz każda osoba z dysfunkcjami słuchu może to zrobić samodzielnie. Ułatwienia polegają na tłumaczeniu online języka migowego dla niesłyszących klientów.
Rozmowa pomiędzy urzędnikiem a klientem - osobą niesłyszącą (lub słabo słyszącą) będzie tłumaczona na żywo – za pośrednictwem certyfikowanych tłumaczy języka migowego (Polski Język Migowy oraz System Językowo-Migowy). Usługę dla Urzędu będzie świadczyć firma firmą RKPK z Warszawy, z którą zawarta została stosowna umowa. Miesięczne koszty z tego tytułu to 123 zł.
Oprac. Red.