Nowy Dwór Mazowiecki

Treść strony

Pokonujemy bariery komunikacyjne osób niesłyszących

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim wychodzi naprzeciw osobom niedosłyszącym lub całkowicie niesłyszącym. Od października mogą załatwiać swoje sprawy w urzędzie bez pomocy osób trzecich.

Od 1 października 2014 r. została uruchomiona usługa, dzięki której osoby z tymi dysfunkcjami będą mogły bez problemu załatwić swoje sprawy w tut. Urzędzie, bez udziału osób trzecich. Dotychczas, załatwianie spraw wymagało obecności osoby, która pomagała osobie niesłyszącej lub słabo słyszącej w komunikowaniu się z Urzędnikiem.  

Teraz każda osoba z dysfunkcjami słuchu może to zrobić samodzielnie. Ułatwienia polegają na tłumaczeniu online języka migowego dla niesłyszących klientów.  

Rozmowa pomiędzy urzędnikiem a klientem - osobą niesłyszącą (lub słabo słyszącą) będzie tłumaczona na żywo – za pośrednictwem certyfikowanych tłumaczy języka migowego (Polski Język Migowy oraz System Językowo-Migowy). Usługę dla Urzędu będzie świadczyć firma firmą RKPK z Warszawy, z którą zawarta została stosowna umowa. Miesięczne koszty z tego tytułu to 123 zł. 

Oprac. Red.

Kontakt

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Zakroczymska 30, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Tel. (22) 51-22-000, (22) 51-22-222
Fax (22) 51-22-101
e-mail: sekretariat@nowydwormaz.pl

Adres do e-doręczeń: AE:PL-29820-74578-GUFRI-13

Urząd Miejski otwarty jest od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00.

  • Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów codziennie do godz. 15:00.
  • Wydział Organizacji Urzędu - Sekretariat oraz Wydział Spraw Obywatelskich pracują w czwartki do godz. 20.00.
  • Wtorek jest dniem wewnętrznym w Wydziale Spraw Obywatelskich – interesanci nie są wtedy obsługiwani.