Nowy Dwór Mazowiecki

Treść strony

Zmiana nazwy ulicy Generała Zygmunta Berlinga

ZMIANA NAZWY ULICY
GENERAŁA ZYGMUNTA BERLINGA
Informacja dla Mieszkańców!!!

Ustawa z dnia 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej powoduje konieczność zmiany nazwy ulicy Berlinga.

Ta sama Ustawa gwarantuje, że nie trzeba wymieniać dokumentów.

Art. 5 ust. 2 wymienionej wyżej ustawy stanowi, że zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową.
A zatem wszystkie wydane dokumenty zawierające dotychczasową nazwę zmienianej ulicy są nadal ważne, co oznacza, że:

  • nie trzeba wymieniać dokumentów osobistych, prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego pojazdów ani innych dokumentów zawierających dotychczasową nazwę - będą ważne dopóki nie upłynie ich termin ważności;
  • zmiana nazwy ulicy nie będzie powodować problemów z dostarczaniem korespondencji pod dotychczasowy adres.

Co więcej, nie ma opłat za zmiany wprowadzane w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i pismach urzędowych, ponieważ zgodnie z powołaną wyżej ustawą (art. 5. Ust. 1) „pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat”.

Po konsultacjach Zarządu Osiedla nr 2 przedstawiono proponowaną nową nazwę ulicy RADOSNA.

Rada Miejska, z uwagi na wiele głosów mieszkańców, do których nie dotarła ta informacja, nie uchwaliła zmiany nazwy.

W związku z tym zapraszamy wszystkich na spotkanie konsultacyjne mieszkańców w dniu 7 września 2017 roku (czwartek) do budynku Publicznego Gimnazjum nr 2 przy ul. Młodzieżowej 3 o godz. 18.00.

Prosimy o przygotowanie propozycji nowej nazwy ulicy Berlinga i przedstawienie na naszym zebraniu konsultacyjnym.

Jerzy Plackowski
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

Grażyna Brzozowska
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu

Kontakt

Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim

ul. Zakroczymska 30, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
Tel. (22) 51-22-000, (22) 51-22-222
Fax (22) 51-22-101
e-mail: sekretariat@nowydwormaz.pl

Adres do e-doręczeń: AE:PL-29820-74578-GUFRI-13

Urząd Miejski otwarty jest od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00.

  • Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów codziennie do godz. 15:00.
  • Wydział Organizacji Urzędu - Sekretariat oraz Wydział Spraw Obywatelskich pracują w czwartki do godz. 20.00.
  • Wtorek jest dniem wewnętrznym w Wydziale Spraw Obywatelskich – interesanci nie są wtedy obsługiwani.
[obiekt mapy] Lokalizacja Nowego Dworu Mazowieckiego na mapie