Wojciech Karolak Quartet
Nowodworski Ośrodek Kultury
zaprasza
14.XII.2011r. o godz.19.00
(siedziba NOK-u, ul. Paderewskiego 1A)
na spotkanie
z WOJCIECHEM KAROLAKIEM QUARTET
w składzie:
Wojciech Karolak - organy Hammonda
Jerzy Małek - trąbka
Tomasz Grzegorski - sax tenorowy
Arek Skolik - perkusja
WSTĘP WOLNY
Wojciech Karolak (ur. 28 maja 1939 w Warszawie) – polski muzyk jazzowy, pianista, kompozytor, saksofonista altowy i tenorowy, aranżer, wirtuoz organów Hammonda.Kariera muzyczna Wojciecha Karolaka zaczęła się w 1958, kiedy nawiązał współpracę z zespołem Jazz Believers jako saksofonista. W zespole tym występowali także Jan Ptaszyn Wróblewski oraz Krzysztof Komeda. W latach 1959-60 grał na saksofonie w grupie The Wreckers Andrzeja Trzaskowskiego.
W 1961 poświęcił się grze na fortepianie w zespole Andrzeja Kurylewicza. Współpracował także z Swingtetem Jerzego Matuszkiewicza. Był też aranżerem i kompozytorem Sturia M-2 i Big Bandem Polskiego Radia.
W 1962 założył The Karolak Trio wspólnie z Andrzejem Dąbrowskim i wydał pierwszą autorską płytę. W 1963 współpracował z Ptaszynem Wróblewskim w zespole Polish Jazz Quartet. W 1966 wyjechał do Szwecji, gdzie dorabiał, grając w klubach i restauracjach. W 1973 stał się właścicielem organów Hammonda-B3. W latach 1973-1978 współpracował z Janem Ptaszynem Wróblewskim w zespole Mainstream.
W latach 80. XX wieku razem z Tomaszem Szukalskim i Czesławem Bartkowskim stworzył formację Time Killers. Wspólnie nagrali album, który został uznany (w ankiecie krytyków "Jazz Forum") za najlepszą płytę jazzową dekady. W 1988 Karolak brał udział w nagraniu płyty Obywatela GC, grał tam na organach Hammonda. W latach 90. XX wieku współpracował z Jarosławem Śmietaną z którym nagrał 3 albumy. Udziela się także w projektach jazzowych Piotra Barona, Zbigniewa Lewandowskiego i występuje jako członek zespołu Guitar Workshop Leszka Cichońskiego.
Eksperymentował również jako kompozytor muzyki filmowej. Jednym z obrazów, do którego pisał muzykę był Konopielka w reżyserii Witolda Leszczyńskiego, do której napisał m.in. bardzo charakterystyczny motyw, oddający specyfikę barokowej, polifonicznej muzyki organowej. Pisał też muzykę do tekstów żony. W 2007 roku pojawił się w filmie Ryś w roli Boogiewoogiewicza.