Współpraca ZS 2 z wyższymi uczelniami
Najważniejszą sprawą dla uczniów klas maturalnych w II semestrze jest oczywiście egzamin maturalny, jednakże równie istotny jest wybór kierunku studiów lub pracy zgodnie z kwalifikacjami i aspiracjami. W podjęciu tak ważnej w życiu decyzji mogą pomóc m.in. spotkania z przedstawicielami wyższych uczelni w ramach Salonu Maturzystów w Politechnice Warszawskiej lub w siedzibie Zespołu przy ul. Długiej.
W lutym 5 warszawskich uczelni (Akademia Koźmińskiego, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania, AlmaMer Uczelnia Wyższa, Wyższa Szkoła Technologii Informacyjnych) przedstawiło ofertę edukacyjną. Prezentacje – jak co roku – spotkały się z dużym zainteresowaniem uczniów. Krótkie wykłady i bogate materiały promocyjne z pewnością pozwoliły niektórym uczniom wstępnie podjąć decyzję dotyczącą dalszego kształcenia. Przedstawiciel Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej przeprowadził warsztaty. Maturzyści ćwiczyli umiejętności w zakresie autoprezentacji. Uczniowie klas I liceum i technikum poznawali techniki efektywnego uczenia się.
Również w lutym w Zespole przy Długiej kampanię informacyjną, już po raz drugi, przeprowadziła Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia. Profesjonalnie zaaranżowano świetlicę szkolną, w której na czas prezentacji pojawiły się mini gabinety kosmetyczne. Wykładowca uczelni reklamował szkołę m.in. hasłem „Pracuj w branży, w której nie ma kryzysu”.
Wizualizacja bogatej oferty WSZKiPZ oraz zabawne konkursy z nagrodami stały się dodatkową atrakcją dla uczniów. Po wstępnej, teoretycznej części spotkania dwie sympatyczne wykładowczynie uczelni przystąpiły do prezentacji wybranych zabiegów kosmetycznych i pielęgnacyjnych. Zarówno dziewczęta, jak i chłopcy chętnie korzystali z parafinowej odnowy skóry dłoni, badali strukturę włosa, dowiadywali się, jaki mają rodzaj skóry twarzy, a także słuchali praktycznych porad dotyczących szeroko rozumianej pielęgnacji ciała. Uczennice miały okazję wykonać profesjonalny makijaż na dzień. Kampania skierowana była głównie do maturzystów, jednakże w pokazie chętnie uczestniczyli uczniowie pozostałych klas.
Prezentacje oferty edukacyjnej wyższych uczelni są znakomitym uzupełnieniem statutowych działań szkoły w zakresie doradztwa w budowaniu ścieżki edukacyjnej i drogi zawodowej. Pomagają uczniom świadomie wybrać kierunek studiów, a w efekcie – podjąć satysfakcjonującą pracę.
- autor: ZS2