„Weź paragon” oraz „ e-deklaracje”
3 marca 2014 roku klasy 3 abc gimnazjum i 1,2,3 liceum uczestniczyły w szkoleniu przeprowadzonym przez pracowników Urzędu Skarbowego.
Jak co roku, 1 stycznia rozpoczął się nowy okres rozliczeń podatników z Urzędem Skarbowym i będzie trwał do 30 kwietnia. Ministerstwo Finansów zachęca do rozliczania się z Administracją Podatkową w formie elektronicznej poprzez aplikację www.e-delkaracje.gov.pl.
Dlaczego warto złożyć zeznanie drogą elektroniczną? - przekonywał nas pracownik Urzędu Skarbowego.
Dostępność usług przez Internet jest dziś standardem. Pozwala to ograniczyć formalności do minimum. Forma rozliczenia drogą elektroniczną gwarantuje łatwość, bezpieczeństwo i oszczędność czasu oraz kosztów związanych z opłatami pocztowymi, czy z dotarciem do urzędu skarbowego. Wszystko za pomocą jednego narzędzia – komputera z dostępem do Internetu. System e-Deklaracje pozwala składać zeznania podatkowe bez płatnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego. A złożone poprawnie zeznanie umożliwia wygenerowanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). To potwierdzenie traktowane jest na równi z dowodem nadania listu poleconego czy złożeniem zeznania bezpośrednio w Urzędzie Skarbowym.
"Nie bądź jeleń, weź paragon" - Walka z nieuczciwymi sprzedawcami.
Pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon" w całym kraju ruszyła zimowa edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjnej Ministerstwa Finansów.
Pracownica US mówiła młodzieży o obowiązku wydawania i roli paragonów w obrocie gospodarczym, wskazując na korzyści płynące z ich posiadania. Podkreślała, że paragon pomaga porównać ceny, informuje ile i za co tak naprawdę płacimy, a w przypadku zastrzeżeń - umożliwia skuteczną reklamację oraz zwrot wadliwego towaru. Paragon zapewnia, że wydający go sprzedawca stosuje zasady uczciwej konkurencji. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku VAT trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy. W przypadku nieotrzymania paragonu od sprzedawcy, można to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej czy urzędu skarbowego. Natomiast w razie problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją można liczyć na pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali informacji przekazywanych przez prelegentów Urzędu Skarbowego.
Metryka
- Autor Artur Kielar