Usuwanie azbestu z naszego miasta
Dnia 12.08.2014 r. uchwałą NR 1408/14 Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, zgodnie z umową nr 0747/14/OZ/D z dnia 30.10.2014r. Miasto Nowy Dwór Mazowiecki otrzymało dotację w wysokości 7.307,00 zł. na realizację projektu pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Nowy Dwór Mazowiecki”.
Wysokość dofinansowania zadania udzielonego w ramach Programu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie województwa mazowieckiego wyniósł do 84,91 % kosztu kwalifikowanego netto w tym do 42,455 % kosztów kwalifikowanych zostało udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Całkowity koszt kwalifikowany zadania brutto wynosił 8 605,26 zł. Ponad 15% wartości kosztów zadania pokryło Miasto Nowy Dwór Mazowiecki.
Obecny projekt był kontynuacją działań rozpoczętych w 2011r. W latach 2013r.- 2014r. chęć udziału w projekcie realizowanym w roku 2014r. zadeklarowało trzynastu właścicieli budynków z terenu Miasta Nowy Dwór Mazowiecki pokrytych wyrobami azbestowymi. Osoby te nie poniosły żadnych kosztów związanych z demontażem wyrobów azbestowych gdyż pokryte one zostały ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska oraz z budżetu Miasta Nowy Dwór Mazowiecki .
Zgodnie z umową zawartą z firmą Zakładem Gospodarki Komunalnej GRONEKO z siedzibą Mikorzyn 19, 87-732 Lubanie w dniach od 01 lipca do 29 sierpnia 2014r. zdemontowano i zutylizowano 271 m2 wyrobów azbestowych oraz odebrano i zutylizowano 1049,31 m2 wyrobów azbestowych. Łącznie na składowisko odpadów niebezpiecznych trafiło 1320,31 m2 azbestu
Jednocześnie informuję, ze nadal trawa zbieranie wniosków osób deklarujących pozbycie się wyrobów azbestowych z terenu własnych nieruchomości w przyszłym 2015 roku.